Про прогноз бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022-2024 роки
РАЙГОРОДОЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
Чотирнадцята сесія VIІI скликання
від 24 вересня 2021 року № 384
Про прогноз бюджету
Райгородоцької сільської
територіальної громади
на 2022-2024 роки
(06549000000)
код бюджету
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 75 Бюджетного кодексу України, сільська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити прогноз бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022-2024 роки згідно з додатками 1-12.
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, комунальної власності та соціально-економічного розвитку.
Сільський голова Максим САМЧИК
СХВАЛЕНО Рішенням виконавчого комітету
Райгородоцької сільської ради
від 30.08.2021 №85
ПРОГНОЗ
бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади
на 2022-2024 роки
(06549000000)
(код бюджету)
І. Загальна частина
Прогноз бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022- 2024 роки (далі - Прогноз) розроблено на основі положень Бюджетного кодексу України та Податкового кодексу України, ґрунтується на положеннях Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Цілей сталого розвитку України на період до 2030 року, Стратегії економічної безпеки України на період до 2025 року, Стратегія розвитку Райгородоцької сільської об’єднаної територіальної громади на 2020- 2027 роки та складено відповідно до прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку країни та територіальної громади, регіональних та державних цільових програм.
Запровадження середньострокового бюджетного планування сприятиме забезпеченню фінансової стабільності та зміцненню економічного зростання у середньостроковій перспективі. Спрямоване на забезпечення економічного зростання та сталого розвитку територіальної громади.
Мета прогнозу - запровадження середньострокового бюджетного прогнозування для встановлення взаємозв’язку між стратегічними цілями розвитку селища та можливостями бюджету.
Основними цілями бюджетної політики в 2022-2024 роках є:
забезпечення надходжень до бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади з урахуванням позитивної динаміки у порівнянні з попередніми роками;
підвищення прозорості та ефективності управління бюджетними коштами шляхом використання елементів програмно-цільового методу планування і виконання місцевих бюджетів;
забезпечення у повному обсязі проведення видатків на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, інших соціальних виплат, а також розрахунків за енергоносії та комунальні послуги;
здійснення видатків бюджету відповідно до соціальних стандартів;
- забезпечення необхідних фінансових пропорцій згідно з планом економічного і соціального розвитку;
визначення резервів росту доходів бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади;
-стимулювання інвестиційно-інноваційної складової бюджету розвитку територіальної громади.
Основними завданнями Прогнозу є:
- підвищення результативності та ефективності управління бюджетними коштами;
- забезпечення виконання доходної частини бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади відповідно до показників, затверджених сільською радою;
- вжиття заходів до залучення додаткових надходжень до бюджету бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади, зокрема, шляхом забезпечення ефективного управління об’єктами комунальної власності та земельними ресурсами;
- підвищення ефективності управління бюджетними коштами шляхом застосування дієвих методів економії бюджетних коштів;
- забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ та виконання заходів, передбачених цільовими (комплексними) програмами;
- запровадження дієвих заходів з енергозбереження.
Прогноз бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022-2024 роки зорієнтований на формування сприятливого економічного середовища, забезпечення збалансованості та стабільного функціонування бюджетної системи селища, стимулювання інноваційно-інвестиційної складової економіки селища, встановлення взаємозв’язку між соціально-економічними цілями розвитку регіону і можливостями бюджету, забезпечення виконання гарантованих державою соціальних зобов’язань.
Невиконання прогнозних показників бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022-2024 роки може відбутись у разі змін в економічному середовищі, які будуть залежати від наслідків поширення коронавірусної інфекції СОУГО - 19, невідповідності основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку громади показникам, врахованим під час формування прогнозу.
- Основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку
забезпечення стабільної роботи систем життєдіяльності сіл та покращення якості життя населення;
покращення міжрегіонального економічного співробітництва та розвиток економічних відносин з селищами-партнерами за кордоном;
створення стимулів для існуючих підприємств і «стартапів», забезпечуючи прозорість та спрощення процедур реєстрації бізнесу та отримання дозволів, у тому числі розширюючи надання послуг бізнесу через електронні комунікації;
створення привабливого інвестиційного середовища та формування репутації Райгородоцької сільської територіальної громади, як надійного бізнес- партнера у бізнес- спільноті;
реалізація спільних проектів з міжнародними організаціями, залучення нового досвіду та додаткового фінансування від міжнародних організацій;
підтримка ініціатив жителів які беруть активну участь повсякденному житті сіл громади;
енергоефективність та захист навколишнього середовища;
забезпечення ефективного управління зеленим господарством та відродження зеленого села;
розвиток сервісної інфраструктури (мережа кафе, ресторанів, готелів), формування кластеру туристичних послуг та забезпечення належної якості сервісів;
забезпечення більш здорового способу життя у активній громаді шляхом широкого залучення мешканців сіл до участі у спортивних та оздоровчих заходах;
розвиток мережі культурних закладів, у тому числі інноваційного характеру (міні-театрів, творчих майстерень, міні-музеїв тощо), використовуючи вільні нежитлові приміщення, що перебувають у комунальній власності, для надання в оренду ініціаторам різного роду творчих активностей;
підвищення якості та збільшення різноманіття культурних послуг і створення культурних продуктів для різних вікових категорій.
- Загальні показники бюджету
Прогноз включає показники бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади за основними видами доходів, видатків, кредитування та фінансування, взаємовідносинами бюджету територіальної громади з бюджетами інших рівнів, враховує положення та показники, визначені прогнозом, схваленим у попередньому бюджетному періоді.
При розрахунку показників бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022-2024 роки враховано:
- Прогнозні показники економічного і соціального розвитку громади, підвищення розміру мінімальної заробітної плати, динаміку надходжень за 2019 - 2020 роки та очікуване виконання за 2021 рік.
- Норми податкового та бюджетного законодавства та застосування чинних ставок оподаткування.
- Макропоказники визначені з урахуваннями Постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2021 р. № 548 „Про схвалення Бюджетної декларації на 2022- 2024 роки”, яка передбачає:
зростання валового внутрішнього продукту у 2022 році - 3,8 відсотка, у 2023 році - 4,7 відсотка, у 2024 році -5,0 відсотків;
- номінальний валовий внутрішній продукт у 2022 році - 5 368,8 млрд. грн, у 2023 році - 5 993,9 млрд. грн, у 2024 році - 6 651,0 млрд. грн;
індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) становитиме 106,2 відсотків у 2022 році , 105,3 відсотків у 2023 році, 105,0 відсотків у 2024 році;
індекс цін виробників (грудень до грудня попереднього року) у 2022 році - 107,8 відсотків, у 2023 році - 106,2 відсотків; у 2024 році 105,7 відсотків.
- Розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2022 року - 6500,00 грн., з 1 жовтня 2022 року - 6700,00 грн (темп приросту- 3,1 відсотків), з 1 січня 2023 року - 7176,00 грн. (темп приросту - 7,1 відсотків), з 1 січня 2024 року - 7665,00 грн (темп приросту 6,8 відсотків).
- Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифноїсітки з 1 січня 2022 року - 2893,00 грн., з 01 жовтня 2022 року - 2982,00 (темп приросту-3,1 відсотка), з 1 січня 2023 року - 3193,00 грн. (темп приросту - 7,1 відсотка), з 1 січня 2024 року - 3 411,00 грн (темп приросту- 6,8 відсотка).
Загальні показники бюджету наведено в додатку 1.
Темп росту видатків складає приблизно 8,5 відсотків.
ІV. Показники доходів бюджету
Законодавчою основою формування дохідної частини бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади є норми Бюджетного та Податкового кодексів України.
Обсяг дохідної частини бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022 рік прогнозується в сумі 72 557,7 тис. грн., із них:
Доходи (без урахування міжбюджетних трансфертів) – 31 766,9 тис. грн.
Трансферти з державного бюджету – 38 373,4 тис. грн., в т.ч. субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам - 32 537,7 тис. грн.
Трансферти з інших бюджетів -2417,4 тис. грн.
Обсяг дохідної частини бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2023 рік прогнозується в сумі 79 436,7 тис. грн., із них:
- Доходи (без урахування міжбюджетних трансфертів) – 34 341,3 тис. грн, в тому числі:
Трансферти з державного бюджету – 42 522,6 тис. грн., в т.ч. субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 35 636,7 тис. грн.
Трансферти з інших бюджетів – 2572,8 тис. грн.
Обсяг дохідної частини бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2024 рік прогнозується в сумі 86 268,5 тис. грн., із них:
Доходи (без урахування міжбюджетних трансфертів) – 37 366,6 тис. грн.
Трансферти з державного бюджету – 46 197,8 тис. грн., в т.ч. субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 38 068,5 тис. грн.
Трансферти з інших бюджетів -2 704,2 тис. грн.
При прогнозуванні обсягу доходів бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022 - 2024 роки враховано:
фактичні показники економічного і соціального розвитку громади за 2020 рік;
очікувані показники економічного і соціального розвитку громади за рік;
прогнозні показники економічного і соціального розвитку громади на 2022 - 2024 роки;
макропоказники економічного і соціального розвитку України на
- - 2024 роки, схвалені постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2021 р. № 586 та визначені бюджетною декларацією на 2022 - 2024 роки, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2021 №548;
застосування чинних ставок загальнодержавних податків;
застосування індексу споживчих цін, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, із значенням 100 відсотків;
підвищення розміру прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати та посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки;
застосування ставок місцевих податків, встановлених рішенням селищної ради 02.07.2021 №318 «Про встановлення місцевих податків та зборів»;
зміни місцезнаходження суб’єктів господарювання - платників
податків;
фактичне виконання дохідної частини бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади за результатами 2019 - 2020 років та 6 місяців 2021 року.
Відповідно до статей 98 - 100 Бюджетного кодексу України система бюджетного вирівнювання передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності територій залежно від рівня надходжень податку на доходи фізичних осіб у розрахунку на одного жителя, шляхом передачі трансфертів. Обсяг базової дотації згідно з розрахунками Міністерства фінансів України передбачається на 2022 рік в сумі 12 458,4 тис. грн., на 2023 рік - 14 700,3 тис. грн., на 2024 рік - 17354,9 тис. грн.
З урахуванням прогнозу основних макроекономічних показників економічного та соціального розвитку країни, динаміки бази оподаткування, ефективності податкового адміністрування, загальні показники доходів бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022 - 2024 роки зростають.
Загальні показники доходів бюджету Райгородоцької сільської територіальної
громади у 2022 - 2024 роках
|
|
- Показники фінансування бюджету
Показники місцевого боргу, гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою боргу та надання місцевих гарантій.
Фінансування бюджету
Погашення позики за одержаний кредит від Північної екологічної фінансової корпорації (НЕФКО) на фінансування видатків в Райгородоцької сільської раді не передбачається у 2022 - 2024 роках.
Місцеві запозичення не плануються. Якщо будуть здійснюватись то відповідно до умов, що складатимуться на фінансових ринках та умов кредитування відповідних міжнародних фінансових організацій. При цьому, середньозважена ставка для внутрішніх боргових зобов’язань буде визначатися відповідно до встановленої ставки НБУ. Разом з цим, умови державних запозичень можуть змінюватися, залежно від впливу політичних, економічних та геополітичних чинників.
VI .Показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету
Основним завданням бюджетної політики на місцевому рівні на 2022 - 2024 роки залишатиметься забезпечення стабільності, результативності, стійкості та збалансованості бюджету територіальної громади, ефективне використання бюджетних коштів в умовах обмеженості бюджетних ресурсів.
Фінансування видатків бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади, селищних цільових програм на період до 2024 року здійснюватиметься в рамках жорсткої економії бюджетних коштів. В цих умовах визначальним стане підвищення ефективності видатків, що відбуватиметься на основі їх пріоритетності та оцінки ступеня досягнення очікуваних результатів.
Пріоритетними завданнями розвитку галузей є:
Державне управління
забезпечення створення та підтримки сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, її самореалізації, захисту її прав, надання населенню місцевим самоврядуванням, утвореними установами та організаціями високоякісних і доступних адміністративних, соціальних та інших послуг, створення належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для забезпечення здійснення власних і делегованих повноважень.
Освіта
забезпечення належного функціонування загальноосвітніх та дошкільних закладів та інших закладів освіти;
забезпечення належного теплового режиму, зменшення показників споживання енергоносіїв, в тому числі природного газу.
Охорона здоров’я
підвищення рівня медичного обслуговування населення, розширенняможливостей щодо його доступності та якості;
ефективне використання обмежених фінансових ресурсів.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
поліпшення надання соціальних послуг інвалідам та дітям-інвалідам; підвищення рівня соціального захисту дітей-сиріт; всебічне зміцнення правових, моральних та матеріальних засад сімейного життя, підвищення рівня економічної активності та самостійності сімей, оптимізація їх соціального захисту, передусім тих, хто має дітей;
оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та
підтримки.
Культура і мистецтво
популяризація народної творчості та проведення культурно- мистецьких заходів.
Фізична культура і спорт
забезпечення функціонування дитячо-юнацької спортивної школи; підвищення рівня залучення населення до занять фізичною культурою та масовим спортом, набуття навичок здорового способу життя, зміцнення здоров’я нації та попередження захворювань;
забезпечення розвитку олімпійських та неолімпійських видів спорту, організація фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності інвалідів, підтримкаспорту вищих досягнень;
Житлово-комунальне господарство
забезпечення утримання в належному стані сільських доріг; утримання в належному стані території територіальної громади; збереження та утримання на належному рівні зелених зон, кладовищ, світлофорних об’єктів, зони відпочинку, прибережної смуги, фонтанів;
забезпечення функціонування системи вуличного освітлення.
Граничні показники видатків бюджету Райгородоцької сільської
територіальної громадити надання кредитів з бюджету головним розпорядникам бюджетних коштів наведено в додатку 6 до цього прогнозу.
Граничні показники видатків бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету наведено в додатку 7 до цього прогнозу.
Будівництво
Напрями видатків на будівництво (капітальний ремонт, реконструкцію) у 2022-2024 роках, визначені сільськими (цільовими) програмами, передбачають продовження реалізації проектів, які були розпочаті в минулі роки, що надасть можливість поетапно завершити та ввести в експлуатацію об’єкти.
У прогнозний період буде продовжено реалізацію проектів будівництва (капітального ремонту, реконструкції тощо) об’єктів соціально-культурної сфери, житлово-комунального господарства, які були розпочаті в минулі роки; оновлення матеріально-технічної бази комунальних закладів охорони здоров’я.
Комп’ютеризацію та інформатизацію закладів загальної середньої освіти і комунальних закладів охорони здоров’я; інші заходи, пов'язані з розширеним відтворенням.
- Бюджет розвитку
Надходження, що надходять до бюджету розвитку не прогнозуються на 2022 - 2024 роки.
Капітальні трансферти з інших бюджетів у 2022 - 2024 роках не плануються.
Витрати бюджету розвитку (в т. ч. капітальні видатки бюджету розвитку на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт закладів соціально-культурної сфери та об’єктів комунального господарства) на 2022 - 2024 ріки не прогнозуються.
Видатки на виконання інвестиційних проектів не прогнозуються у зв’язку з відсутністю інвестиційних проектів (додатку 10).
У разі надходжень, що надійдуть до бюджету розвитку на протязі відповідного бюджетного періоду будуть відображені у бюджеті територіальної громади та спрямовані на витрати які належать до бюджету розвитку.
- Взаємовідносини бюджету з іншими бюджетами
Міжбюджетні трансферти з державного бюджету до бюджету
Райгородоцької сільської територіальної громади складають:
на 2022 рік освітня субвенція 32 537,7 тис. грн.; базова дотація – 5835,7 тис грн.;
на 2023 рік освітня субвенція 35636,7 тис грн.; базова дотація – 6885,9 тис. грн.;
на 2024 рік освітня субвенція 38068,5 тис грн.; базова дотація 8129,3 тис. грн.;
Міжбюджетні трансферти з інших місцевих бюджетів до бюджету
Райгородоцької сільської територіальної громади складають:
на 2022 - 2024 роки дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 582,2 тис. грн.; інша субвенція – 220,3 тис грн.
- Інші положення та показники прогнозу бюджету
В прогнозі бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022 - 2024 роки наявні наступні додатки:
додаток 1 «Загальні показники бюджету»;
додаток 2 «Показники доходів бюджету»; додаток 3 «Показники фінансування бюджету»; додаток 4 «Показники місцевого боргу»;
додаток 5 «Показники гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою боргу і надання місцевих гарантій»;
додаток 6 «Граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету головним розпорядникам коштів»;
додаток 7 «Граничні показники видатків бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету»;
додаток 8 «Граничні показники кредитування бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету»; додаток 9 «Показники бюджету розвитку»;
додаток 10 «Обсяги капітальних вкладень місцевого бюджету у розрізі інвестиційних проектів» не подається до прогнозу, у зв’язку з відсутністю показників.
додаток 11 «Показники міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів»; додаток 12 «Показники міжбюджетних трансфертів іншим бюджетам».
Світлана БАРАНОВСЬКА |
Секретар ради |