Пояснювальна записка до проекту рішення про бюджет Райгородоцької сільської територіальної громади на 2024 рік
Пояснювальна записка до проекту рішення про бюджет
Райгородоцької сільської територіальної громади
на 2024 рік
Законодавчою основою формування місцевих бюджетів та їх взаємовідносин з Державним бюджетом України на 2024 рік є Конституція України, Бюджетний та Податковий кодекси України, Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закон України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» (зі змінами); наказом Міністерства фінансів України від 17.07.2015 № 648 «Про затвердження типових форм бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.08.2015 за № 957/27402 (зі змінами); наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 № 793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» (зі змінами); наказом Міністерства фінансів України від 03.08.2018 № 668 «Про затвердження Типової форми рішення про місцевий бюджет», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.08.2018 за № 953/32405 (зі змінами); іншими нормативно-правовими актами, які застосовуються під час складання проекту місцевого бюджету, рішення виконавчого комітету від 11.12.2022 року №130 «Про схвалення проекту бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2024 рік».
Пріоритетом формування бюджетної політики на 2024 р. і надалі буде залишатись прогнозування збалансованих і оптимальних показників сільського бюджету за доходами і видатками.
Показники сільського бюджету розраховані, виходячи із прогнозних надходжень доходів, звітних даних, бюджетних запитів головних розпорядників коштів, пріоритетних напрямків використання бюджетних коштів та необхідності збалансування бюджету – як головного кошторису громади.
ІІ. Основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку
Станом на 1 січнярахується 245 суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб – 94, фізичних осіб-підприємців – 151. 2023 року у Єдиному Державному реєстрі підприємств та організацій України по Райгородоцькій сільській раді
Провідною галуззю у секторі економіки по Райгородоцькій сільській раді є галузь сільського господарства.
Сільськогосподарські підприємства, переважно, займаються вирощуванням зернових, зернобобових та технічних культур. Вирощуванням та реалізацією ягідних культур займаються ТОВ «Українська Ягода», ТОВ «Фрутрейд». Одним із сільськогосподарських підприємств, що здійснює діяльність у галузі тваринництва є ФГ «Сєргій-С».
Торгівельні послуги громаді надають 28 торгівельних точок, у тому числі 20 магазинів, 8 закладів громадського харчування.
Магазини є в усіх селах громади, окрім с. Любомирка, с.Кустин, с.Бенедівка та с.Лісове, в яких здійснюється виїзна торгівля.
Демографічна ситуація
Зберігається тенденція природного скорочення населення. Кількість померлих майже втричі перевищує кількість народжених.
Чисельність наявного населення в громаді по рубрикатору станом на 1 жовтня 2023 року становила 7 438 осіб, в тому числі 182 особи – внутрішньопереміщені особи.
ДОХОДИ
В основу розрахунків доходів бюджету територіальної громади на 2024 рік покладено основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку регіону, положення Бюджетного кодексу України, проєкт Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік", вимоги Податкового кодексу України, враховано динаміку надходжень податків, зборів та обов’язкових платежів за попередні роки, показники міжбюджетних трансфертів, визначені Міністерством фінансів України при формуванні Державного бюджету України на 2024 рік.
Формування доходів бюджету проведено за рахунок доходів, що визначені ст. 64, 691, 71 Бюджетного кодексу України.
У цілому дохідна частина бюджету сільської територіальної громади на 2024 рік обрахована в сумі 77 825 120 гривень, в тому числі за:
- загальним фондом – 76 605 120 грн.; що в структурі бюджету займає 98,6%,
- спеціальним фондом – 1 220 000 гривень. , та в структурі бюджету займає 1,4%.
Відповідно до проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" передбачено міжбюджетні трансферти для бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади.
Горизонтальне вирівнювання податкоспроможності бюджетів здійснюється відповідно до вимог статей 98 – 100 та пункту 242 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України.
Базову дотацію отримують бюджети, у яких індекс податкоспроможності < 0,9.
Реверсна дотація передбачена для бюджетів, у яких індекс податкоспроможності > 1,1.
Для нашого бюджету індекс податкоспроможності становить 0,8 (3025,08 грн ПДФО на 1 жителя).
Отже, бюджет громади на 2024 рік є дотаційним та за наданими розрахунками Міністерства фінансів України для нашого бюджету передбачено 1 999 800 грн базової дотації, яка у порівнянні з 2023 роком менша на 9 607 600 грн або на 82,8%.
- додаткова дотація з державного бюджету – 1 269 900 грн, яка у порівнянні з 2023 роком більша на 213 200 грн або на 20,2%.
- освітня субвенція з державного бюджету – 32 160 600 грн, яка у порівнянні з 2023 роком більша на 4 850 400 грн або на 117,8%.
Проектом обласного бюджету передбачена субвенція на іклюзивно-ресурсний центр на виплату заробітної плати – 1 174 820 грн яка у порівнянні з 2023 роком більша на 86 084 грн.;
інша субвенція в спеціальному фонді в сумі 400 000 грн, в тому числі :
- по об’єкту «Капітальний ремонт мережі водопостачання із частковою заміною обладнання (водонасосної станції, обліковий номер – 63/16, водонапірної башні, обліковий номер – 63/17) за адресою: с.Романівка, Райгородоцької сільської ради, Бердичівського району, Житомирської області»;
- На придбання інтерактивного мультимедійного комплксу «Стандарт» ( дошка+проектор+ноутбук) для Бистрицького ліцею Райгородоцької сільської ради – 100 000 грн.
Обсяг доходів загального фонду бюджету територіальної громади на 2024 рік (без офіційних трансфертів) визначений у сумі 40 000 000 гpн., в т.ч. :
- податок та збір на доходи фізичних осіб - 24 200 000 грн.;
- податок на прибуток підприємств – 20 000 грн;
- внутрішні податки на товари та послуги -225 000 грн.;
- рентна плата за використання інших природніх ресурсів – 220 000 грн.;
- податок на нерухое майно - 950 000 грн.;
- плата за землю – 5 500 000 грн;
- транспортний податок – 25 000 грн;
- єдиний податок - 8 700 000 грн.;
- Адміністративні штрафи та інші санкції – 10 000 грн;
- плата за надання інших адміністративних послуг – 50 000 грн.;
- надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває у комунальній власності – 100 000 грн.;
11010000 „Податок та збір на доходи фізичних осіб”
Одним із основних надходжень сільського бюджету є податок та збір на доходи фізичних осіб, що становить 60,5 % від планового показника доходів загального фонду на 2024 рік.
Прогнозні надходження податку на доходи фізичних осіб на 2024 рік визначені відповідно до ІV розділу Податкового кодексу України (Податок на доходи фізичних осіб) із змінами і доповненнями, проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік" та Бюджетного кодексу України (із змінами і доповненнями), з урахуванням змін в оподаткуванні цього податку.
При здійсненні розрахунку податку на доходи фізичних осіб на 2024 рік враховано вплив наступних чинників:
1. Скорочення середньооблікової кількості штатних працівників підприємств, установ та організацій.
Ринок праці громади зазнав негативного впливу у зв’язку із введенням військового стану на території України. Даний вплив на ринок праці проявлявся через пряме тимчасове припинення або обмеження діяльності підприємств в Україні, зміну (переважно зменшення) попиту на різні товари й послуги вітчизняних підприємств в Україні та за кордоном, що відповідним чином змінювало (переважно зменшувало) потребу в живій праці (послугах робочої сили).
2. Демографічна ситуація.
Згідно даних погосподарських книг старостинських округів протягом останніх років демографічна ситуація в громаді характеризується поступовим скорочення чисельності населення, що відбувається через зменшення народжуваності та збільшення смертності. Прямий вплив на демографічну ситуацію в громаді є міграційний рух населення через ведення бойових дій на території України.
3. Уповільнення темпів зростання середньомісячної заробітної плати та фонду оплати праці штатних працівників по громаді. (Більшість сільгосппідприємств оформляють трудові відносини з фізичними особами на зимній період на мінімальну заробітну плату або звільняють взагалі.).
4. Застосування норм Розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України, які впливають на надходження податку на доходи фізичних осіб, а саме:
4.1. Застосування єдиної ставки (18 %) оподаткування доходів фізичних осіб.
4.2. Зростання основних державних соціальних стандартів та гарантій, зокрема:
- Мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:
|
2024 рік |
Розмір мінімальної заробітної плати: |
|
з 1 січня (гривні) з 1 квітня |
7100 8000 |
ріст до попереднього року (відсоток) |
114,3 |
Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки: |
|
з 1 січня року (гривні) з 1 квітня |
3195 3600 |
Прожиткового мінімуму
Показник |
2024 рік |
|
2920
|
||
Прожитковий мінімум, грн: на одну особу |
4.3. У 2024 році відновлюється індексація зарплати і обчислення індексу споживчих цін має здійснюватися наростаючим підсумком, починаючи з 01 січня 2024 року.
У розрахунках обсягу податку з доходів фізичних осіб враховано підвищення мінімальної заробітної плати, оподаткування за єдиною ставкою (18%), кількість працюючих на території громади та середня заробітна плата на 2024 рік.
Згідно бюджетного законодавства нормативи розмежування податку на доходи фізичних осіб у 2024 році, становлять:
- до державного бюджету – (21%) – 6 129 375 грн;
- до обласного бюджету (15%) – 4 378 125 грн;
- до бюджету сільської територіальної громади – (64%) - 18 680 000 грн.
Враховуючи вищевикладене, податок та збір на доходи фізичних осіб заплановано в сумі 24 200 000 грн. Розрахунок надходжень податку та збору на доходи фізичних осіб здійснено з урахуванням:
- податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – 16 600 000 грн. виходячи із фонду оплати праці (64% від надходжень контингенту в сумі 25 937 500 грн.)
- податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата – 7 000 000 грн. При розрахунку враховано площу орендованої землі, грошову оцінку, та розмір сплати орендної плати на території, що відноситься до громади ( 64% від надходжень контингенту в сумі 10 937 500 грн.).
- податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування в сумі – 200 000 грн., ( 64% від надходжень контингенту в сумі 312 500,00 грн.).
- податок на доходи фізичних осіб у вигляді мінімального податкового зобов’язання – 400 000 грн ( 64% від надходжень контингенту в сумі 625 000 грн.).
13010200 «Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування)»
Об’єктом оподаткування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) є:
- використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо - виховних цілей, тощо;
- деревина, заготовлена під час проведення заходів: щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення захисних властивостей (рубки догляду за лісом, вибіркові санітарні рубки, вибіркові лісовідновні рубки) та заходів з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю.
Платниками рентної плати є лісокористувачі, які здійснюють використання лісових ресурсів на підставі спеціальних дозволів (лісорубних або лісових квитків) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами.
Ставка оподаткування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів складає 100 % від мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому проводиться сплата збору, за 1 га лісових площ на рік.
Надходження рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів визначено в сумі 220 000,00 грн., основний платник податку ДП «Бердичівське лісове господарство».
14040000 „Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів”
Бюджетним кодексом України встановлено, що до доходів загального фонду місцевих бюджетів з 01.01.2015 року відноситься акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Згідно норм Податкового кодексу України (зі змінами):
- платниками податку є особи - суб'єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів;
- об’єктами оподаткування є операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
- базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів;
- ставка податку:
для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих суб'єктами господарської діяльності роздрібної торгівлі підакцизними товарами, ставка податку залишається без змін і становить 5 відсотків;
- до підакцизних товарів належать:
- спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;
- тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.
Обсяг надходжень акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на 2024 враховано вплив наступних чинників:
1. Ставку податку для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих суб'єктами господарської діяльності роздрібної торгівлі підакцизними товарами - 5 відсотків.
2. Динаміку надходжень акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів у попередніх роках та очікуваних надходжень 2023 року.
3. Зменшення попиту на підакцизні товари та обсягів реалізації у зв’язку із збільшенням роздрібної відпускної ціни підакцизних товарів (враховуючи індекс споживчих цін).
Прогнозні надходження акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, а саме пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну на 2024 рік визначені виходячи із очікуваних надходжень 2023 року та з урахуванням індексу інфляції споживчих цін, тобто в сумі 225 000 грн.
Місцеві податки та збори
До місцевих податків належать:
- податок на майно;
- єдиний податок.
Відповідно до статті 64 п.1 п.п.19 Бюджетного кодексу України одним із джерел доходів загального фонду місцевого бюджету є податок на майно, що зараховується до місцевого бюджету.
Відповідно до статті 265 розділу XII Податкового кодексу України з 01 січня 2015 року до складу податку на майно включаються:
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
- плата за землю;
- транспортний податок.
Розрахунок прогнозної суми надходжень до загального фонду місцевих податків і зборів здійснено на підставі розділу ХІІ та ХІV Податкового кодексу України. Відповідно до Податкового кодексу України з урахуванням внесених змін до місцевих податків та зборів належать два податки (податок на майно, який складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, плати за землю та єдиного податку)
18010000 „Податок на майно”
Прогнозні розрахунки надходжень податку на майно, який складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю, здійсненні у відповідності ХІІ розділу Податкового кодексу України та ст. 64 Бюджетного кодексу України, у відповідності до якої, податок на майно зараховується до бюджетів місцевого самоврядування і плануються на 2024 рік в сумі 6 475 000 грн.
Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи.
Для фізичних осіб у 2024 році базовим роком для проведення розрахунків податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки як для житлової так і для нежитлової нерухомості є 2023 рік.
Для розрахунку розміру податку для об'єктів житлової нерухомості у 2024 році застосовується ставка податку встановлена у розмірі 0,5 % мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.метр бази оподаткування .
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» мінімальна заробітна плата з 1 січня 2023 року встановлена в розмірі 6700,0 гривні.
Ставка: 6700,0 грн * 0,5 % = 33,5 грн за 1 квадратний метр.
База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:
а) для квартири / квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку / будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів ;
в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (в разі одночасного перебування у власності платника податків квартири / квартир та житлового будинку / будинків, в тому числі їх частин),- на 180 кв. метрів (5950,80грн).
Також, фізичні особи – власники житлової нерухомості, загальна площа якої для квартир перевищує 300 квадратних метрів та/або для будинків 500 квадратних метрів сплачують податок на нерухомість в розмірі 25 000 грн. в рік за кожен такий об'єкт житлової нерухомості (його частки).
Фізичні особи, власники житлової та нежитлової нерухомості сплачують податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, яке надсилається (вручається) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Для розрахунку розміру податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об'єктів нежитлової нерухомості у 2024 році застосовується ставка податку встановлена у розмірі 1 % мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.
Ставка: 6700,0 грн * 1 % = 67,0 грн за 1 квадратний метр.
Ставка податку для об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, що перебуває у власності юридичних осіб становить відповідно 1% мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня 2023 року, за 1 кв. м бази оподаткування, що відповідно складає 67,0 гривень.
Юридичні особи розраховують податок самостійно і сплачують його щокварталу, авансовими внесками до 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Відповідно до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» мінімальна заробітна плата з 1 січня 2023 року передбачена в розмірі 6 700,0 гривні.
Прогнозні надходження по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2024 рік обраховані виходячи з очікуваних надходжень за 2023 рік та коефіцієнту росту мінімальної заробітної плати, який враховується при визначенні ставки цього податку, а також із врахуванням ставок податку, затверджених рішенням сесії Райгородоцької сільської ради від 12.07.2023 року №874 «Про встановлення місцевих податків і зборів» і складають 950 000 грн.
Згідно з Бюджетним кодексом України, починаючи з 2011 року надходження плати за землю в повному обсязі (100%) зараховуються до доходів бюджетів місцевого самоврядування.
Плата за землю формується із земельного податку та орендної плати за
земельні ділянки. Прогнозні розрахунки надходжень плати за землю здійснені з урахуванням положень статей 269-289 Податкового кодексу України, Земельного кодексу України, Бюджетного Кодексу України щодо 100% зарахування цього платежу до місцевих бюджетів, ставок податку затверджених Райгородоцькою сільською радою на 2024 рік, кількості платників та плануються в сумі 5 500 000 грн.
18050000 „Єдиний податок”
На розвиток економіки громади істотний вплив має малий, середній бізнес і підприємництво. Слід відмітити, що щорічно відмічається збільшення фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Розділом ХІV "Спеціальні податкові режими" Податкового кодексу України встановлюються правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку.
Статтею 293.2 Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України від 20.12.2016 року № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», визначено, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:
1) для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму;
2) для другої групи платників єдиного податку - у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
Ставки єдиного податку на території громади встановлені рішенням Райгородоцької сільської ради від 12.07.2023 року №874 «Про встановлення місцевих податків і зборів»
- для першої групи платників єдиного податку в розмірі 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму на всі види діяльності, які дозволені для даної групи платників єдиного податку з усіма обмеженнями та особливостями, викладеними в главі 1 розділу ХIV Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями;
- для другої групи платників єдиного податку в розмірі 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати на всі види діяльності, які дозволені для даної групи платників єдиного податку з усіма обмеженнями та особливостями, викладеними в главі 1 розділу ХIV Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями.
Враховуючи зазначене, рівень мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму з 01.01.2024 року, ставки єдиного податку на 2023 рік на території громади становитимуть:
- для першої групи платників – 292,0 грн ,
- для другої групи платників податків – 1420,00 грн., з 1 квітня – 1600 грн.
Єдиний податок в плановому році, як і попередньому, зараховується до загального фонду. Прогнозна сума надходжень визначена в обсязі 8 700 000 грн., в тому числі єдиного податку:
- для юридичних осіб в сумі 1 000 000 грн.:
- для фізичних осіб в сумі 3 500 000 грн;
- для сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий рік дорівнює або перевищує 75 відсотків – 4 200 000 грн.
При цьому враховані очікувані надходження у 2023 році, а також коефіцієнт росту мінімальної заробітної плати, який враховується при визначенні ставки цього податку для першої та другої групи платників єдиного податку, площа орендованих земель для сільгоспвиробників.
22012500 „Плата за надання інших адміністративних послуг”
Плата за надання інших адміністративних послуг на 2024 рік визначена в сумі 50 000 грн.
22080400„Надходженняплати за оренду цілісних майнових комплексів та іншого комунального майна ”
Передача в оренду майна комунальної власності територіальної громади регулюється наступними нормативними документами:
- Законом України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 року;
- Порядком передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 року № 483;
Надходженняплати за оренду цілісних майнових комплексів та іншого комунального майна розраховані на підставі договорів оренди, наявних площ та ставокорендної плати за 1 кв.м. орендованої площі у відповідності до Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальної громади та складатиме у 2024 році 100 000,00 грн.
Спеціальний фонд
Спеціальний фонд бюджету становить 1 220 000 грн., який сформований за рахунок власних надходжень бюджетних установ.
КЕКД 25000000 „Власні надходження бюджетних установ”
Обсяг власних надходжень бюджетних установ прогнозується за даними бюджетних установ в сумі 820 000 грн., в тому числі:
Джерелами надходжень даного виду доходу є батьківська плата та платні послуги, встановлені Центром надання соціальних послуг.
КЕКД 41053900 Інші субвенції з місцевих бюджетів – 400 000 грн.
Проектом обласного бюджету передбачено іншу субвенцію в спеціальному фонді в сумі 400 000 грн, в тому числі :
- по об’єкту «Капітальний ремонт мережі водопостачання із частковою заміною обладнання (водонасосної станції, обліковий номер – 63/16, водонапірної башні, обліковий номер – 63/17) за адресою: с.Романівка, Райгородоцької сільської ради, Бердичівського району, Житомирської області»;
- На придбання інтерактивного мультимедійного комплксу «Стандарт» ( дошка+проектор+ноутбук) для Бистрицького ліцею Райгородоцької сільської ради – 100 000 грн.
Інформація щодо наданих Райгородоцькою сільською радою податкових пільг на 2024 рік
Станом на 01.12.2023р. Райгородоцькою сільською радою рішення про надання пільг по податках та зборах на 2024 рік не приймались.
ВИДАТКИ
Проект бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2024 рік та розрахунки його показників здійснено відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, інших нормативно-правових актів, Постанов Кабінету Міністрів України які враховують основні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2024 рік, розрахункових показників Міністерства фінансів України, ряду інших параметрів (прожитковий мінімум, мінімальна заробітна плата, прогнозний індекс зростання споживчих цін, коефіцієнт підвищення вартості енергоносіїв тощо), а також окремих положень проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».
Видаткова частина загального фонду бюджету сформована виходячи із фінансових можливостей дохідної частини бюджету територіальної громади та враховує:
- забезпечення в повному обсязі видатків на оплату праці з нарахуваннями, відповідно до встановлених умов оплати праці, розміру мінімальної заробітної плати з 1 січня – 7100 гривень, з 1 квітня – 8000 гривень, та посадового окладу працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1 січня 2024 року у розмірі 3 195 гривні з 1 квітня – 3600 гривень;
- забезпечення потреби в коштах на проведення розрахунків за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються бюджетними установами та укладають договори за кожним видом відповідних послуг (з урахуванням цін і тарифів станом на 01.11.2023 року);
- розміри прожиткового мінімуму:
- працездатних осіб – 2 920 гривні.
Крім того, враховано видатки на реалізацію ряду нормативних актів, якими регулюються умови оплати праці в бюджетній сфері.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв розраховано, виходячи з цін і тарифів на них, що діяли на кінець 2023 року з урахуванням економії обсягів споживання у натуральних показниках та прогнозних коефіцієнтів їх підвищення у 2024 році та з врахуванням укладених договорів на оплату послуг по газопостачанню.
При цьому слід зазначити, що головним розпорядникам коштів у наступному році, як і в попередніх роках, необхідно вжити заходів щодо економного та раціонального споживання енергоносіїв, дотримання режиму наджорсткої економії споживання усіх видів енергоресурсів, запровадження заходів з енергозбереження.
Всі інші незахищені та непершочергові видатки передбачені у мінімально необхідному обсязі. Потребу у цих видатках на 2024 рік розраховано, виходячи з режиму жорсткої економії, об’єктивного вибору пріоритетів, ефективного та раціонального використання коштів.
У цілому видаткова частина сільського бюджету на 2024 рік обрахована в сумі 77 825 120 гривень, в тому числі за:
- загальним фондом – 76 605 120 грн.; що в структурі бюджету займає 98,4%,
- спеціальним фондом – 1 220 000 гривень. , та в структурі бюджету займає 1,6%.
В структурі загального фонду найбільшу питому вагу у видатках сільського бюджету складають видатки на фінансування галузі «Освіта» це 70,4% або 54 826 920 грн.
В структурі видаткової частини сільського бюджету найбільшу питому вагу займають захищені статті видатків це 91,6%, з них видатки на оплату праці з нарахуваннями це 83%
ОСВІТА
Видатки на утримання закладів освіти та проведення заходів передбачено в сумі 54 826 920 грн, або 70,4% від загального обсягу видатків бюджету територіальної громади на 2024 рік.
Видатки на утримання апарату відділу освіти, молоді та спорту по КПКВК 0610160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2024 рік передбачено в сумі 681 000 грн на заробітну плату з нарахуваннями і забезпечують потребу в повному обсязі.
За КПКВК 0611010"Надання дошкільної освіти" передбачено видатки в сумі 6 148 400 грн., в т.ч. видатки загального фонду – 5 848 400 грн., видатки спеціального фонду – 300 000 грн. ( власні надходження від батьківської плати).
Видатки будуть здійснюватись на утримання 8-ми дошкільних навчальних закладів, у яких виховується у 8 групах 141 дитина.
Видатки на заробітну плату з нарахуваннями склали 4 548 400 грн., видатки на харчування – 700 000 грн., видатки на оплату спожитих енергоносіїв – 835 000 грн. Інші поточні видатки – 65 000 грн.
Вартість одного діто-дня харчування у дошкільних навчальних закладах у сільській місцевості становить 76,0 грн. (різновікові групи), 50% вартості оплачується коштом сільського бюджету, 50% - батьківська плата. Враховано надходження батьківської плати за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах в сумі 300 000 грн.
За КПКВК 0611021 "Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти" передбачено видатки загального та спеціального фондів в сумі 13 281 000 грн., з них видатки на заробітну плату з нарахуваннями для обслуговуючого персоналу шкіл передбачено в сумі 8 021 000 грн, видатки на енергоносії 2 800 000 грн., інші поточні видатки обраховані в сумі 1 160 000 грн.
Видатки будуть здійснюватись на утримання 8-ми загальноосвітніх навчальних закладів, у яких навчається 737 дітей.
Крім того, у складі видатків на заклади загальної середньої освіти враховано видатки на харчування передбачено в сумі 1 200 000 грн. Вартість харчування планується в сумі 33,00 грн. Враховано надходження батьківської плати за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах в сумі 500 000 грн.
З обласного бюджету передбачено іншу субвенцію в спеціальному фонді в сумі 100 000 грн на придбання інтерактивного мультимедійного комплексу «Стандарт» ( дошка+проектор+ноутбук) для Бистрицького ліцею Райгородоцької сільської ради.
За КПКВК 0611031» Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок освітньої субвенції» на заробітну плату з нарахуваннями педагогічним працівникам загальноосвітніх закладів в сумі 32 160 600 грн.
За КПКВК 0611141 "Забезпечення діяльності інших закладів у сфері освіти" передбачено видатки на утримання централізованої бухгалтерії в сумі 1 381 100 грн., в т.ч. видатки на оплату праці з нарахуваннями склали 1 276 400 грн., видатки на оплату спожитих енергоносіїв – 94 700 грн, інші поточні видатки – 60 000 грн.
За КПКВК 0611152 - інклюзивно-ресурсний центр Райгородоцької сільської ради спрямовано субвенцію з обласного бюджету на заробітну плату з нарахуваннями педагогічним працівникам центру в сумі 1 174,820 тис.
КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО
Видатки бюджету територіальної громади на утримання закладів культури в проекті бюджету передбачено в сумі 1 715 000 грн., або 2,2% від загального обсягу видатків бюджету територіальної громади на 2024 рік.
За КПКВК 0114030 "Бібліотеки" заплановано видатки в сумі 372 100,00 грн на заробітну плату з нарахуваннями .
За КПКВК 0114060 "Забезпечення діяльності палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля та інших клубних закладів" передбачено в сумі 1 342 900 грн., в т.ч. на заробітну плату з нарахуваннями в сумі 1 243 400 грн, видатки на оплату спожитих енергоносіїв – 99 500 грн.
Видатки на заробітну плату з нарахуваннями та оплату спожитих енергоносіїв в галузі "Культура і мистецтво" при формуванні бюджету територіальної громади забезпечено в повному обсязі.
01 Райгородоцька сільська рада (апарат)
Видатки по КПКВК 0110150 «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад» на 2024 рік передбачено в сумі 11 611 100 грн., що складає 14,9% від загального обсягу видатків бюджету територіальної громади.
Видатки на заробітну плату передбачено в сумі 8 300 000,00 грн та нарахування в сумі 1 900 000,00 грн, видатки на енергоносії 711,1 000 грн. і забезпечують потребу в повному обсязі. У розрахунках видатків на оплату праці враховано виплати за посадовими окладами, надбавки та доплати обов’язкового та стимулюючого характеру, премії та матеріальна допомога на оздоровлення, що відповідає вимогам чинного законодавства.
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ТА СОЦІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
За КПКВК 0113033 «Компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян» передбачено видатки в сумі 300 000 грн.
За КПКВК 0113104 "Забезпечення соціальними послугами за місцем проживання громадян, які не здатні до самообслуговування у зв'язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю" передбачено видатки в сумі
1 730 000грн., на утримання Центру надання соціальних послуг. На обслуговуванні в Центрі перебуває в середньому 99 одиноких громадян.
По спеціальному фонду заплановані видатки в сумі 20 000 грн., від надходжень за надання платних послуг.
Видатки за КПКВК 0113242 "Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення" передбачено в сумі 100 000 грн., на надання одноразової грошової допомоги на лікування жителям громади, на виконання Програми «Турбота».
Видатки на утримання відділу соціального захисту населення по КПКВК 0810160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2024 рік передбачено в сумі 1 006 000 грн., з них видатки на заробітну плату передбачено в сумі 991,0 грн та на інші поточні видатки – 15 000 грн і забезпечують потребу в повному обсязі.
Видатки за КПКВК 0813160 «Надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги» передбачаються в сумі 200 000 грн.
Видатки за КПКВК 0813050 «Пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за рахунок іншої субвенції з обласного бюджету передбачені кошти в сумі 28 000 грн та за рахунок власних доходів.
Видатки за КПКВК 0813242 "Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення" передбачено в сумі 100 000 грн., для фінансування програми соціальної підтримки учасників АТО/ООС, родин загиблих, померлих, зниклих безвісти учасників АТО/ООС та Героїв Небесної Сотні зареєстрованих на території Райгородоцької сільської ради.
Видатки за КПКВК 0813032 «Надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв'язку» передбачено в сумі 6000 грн.
ОХОРОНА ЗДОРОВ'Я
За КПКВК 0112111 "Первинна медична допомога населенню, що
надається центрами первинної медичної (медико-санітарної) допомоги" передбачено видатки у вигляді фінансової підтримки КНП «Центр ПМСД» в сумі 300 000,00 грн на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв за рахунок власних коштів сільського бюджету.
За КПКВК 0112010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню» передбачено видатки у вигляді фінансової підтримки КНП «Центральна районна лікарня Бердичівського району» в сумі 250 000 грн. на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв за рахунок власних доходів.
За КПКВК 0112100 «Стоматологічна допомога населенню» передбачено видатки у вигляді фінансової підтримки КНП «Стоматологічна поліклініка Бердичівського району» в сумі 50 000 грн. на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв за рахунок власних доходів.
Благоустрій населених пунктів
За КПКВК 0116030 "Організація благоустрою населених пунктів" передбачено видатки в сумі 1 831 600 грн або 2,4% від загального обсягу видатків бюджету територіальної громади на 2024 рік.
На заробітну плату з нарахуваннями- 36 600 грн, на енергоносії – 370 000 грн (вуличне освітлення), інші поточні видатки – 1 425 000.
ІНШІ установи сільської ради
За КПКВК 0117461 «Утримання та розвиток транспортної інфраструктури» передбачено видатки в сумі 1 000 000 грн., , які планується спрямувати на оплату послуг по розчистці та посипці доріг від снігу, грейдерування, поточний ремонт доріг громади.
За КПКВК 0117693 «Інші заходи, пов'язані з економічною діяльністю» передбачено кошти в сумі 300 000 грн. для фінансової підтримки КП «Райгородоцьке».
Проектом обласного бюджету передбачено іншу субвенцію в спеціальному фонді в сумі 300 000 грн, в тому числі :
- по об’єкту «Капітальний ремонт мережі водопостачання із частковою заміною обладнання (водонасосної станції, обліковий номер – 63/16, водонапірної башні, обліковий номер – 63/17) за адресою: с.Романівка, Райгородоцької сільської ради, Бердичівського району, Житомирської області»;
Цент надання адміністративних послуг
Видатки по КПКВК 3410160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2024 рік передбачено в сумі 520 000 грн., з них видатки на заробітну плату з нарахуваннями передбачено в сумі 305 000 грн, видатки на енергоносії 200 000 грн. і забезпечують потребу в повному обсязі. Інші поточні видатки – 15 000 грн.
Служба у справах дітей
Видатки по КПКВК 0910160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2024 рік передбачено в сумі 644 800 грн., з них видатки на заробітну плату та нарахування передбачено в сумі 610 000 грн, видатки на енергоносії 19 800,00 грн. та інші поточні видатки в сумі 15 000 грн і забезпечують потребу в повному обсязі.
Фінансовий відділ
Видатки по КПКВК 3710160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2024 рік передбачено в сумі 1 265 900 грн., з них видатки на заробітну плату з нарахуваннями передбачено в сумі 1 220 000 грн, видатки на енергоносії 25 900 грн. і забезпечують потребу в повному обсязі. Інші поточні видатки – 20 000 грн.
Міжбюджетні трансферти
До обласного бюджету по КПКВК 3719770 «Інші субвенції з місцевого бюджету» передбачаються кошти в сумі 39 800 грн передбачено обласному бюджету, в тому числі:
на підвищення кваліфікації педагогічних працівників громади відповідно до регіонального замовлення – 37 800 грн;
на виготовлення бланків посвідчень для дітей з багатодітних родин – 2000 грн.
Кредитування та повернення кредитів з місцевих бюджетів не планувалися у зв’язку з їх відсутністю.
Оборотний залишок бюджетних коштів на 2024 рік запланований в сумі 20 000 гривень.
Начальник
фінансового відділу Наталія МЕЛЬНИЧУК