Про створення Райгородоцької субланки Бердичівської районної ланки Житомирської обласної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням виконавчого комітету
Райгородоцької сільської ради
від "19"квітня 2023 р. № 49
Додаток 1
до Положення про Райгородоцьку субланку Бердичівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту
Житомирської області
ПОЛОЖЕННЯ
Про субланку Райгородоцької сільської ради ( Райгородоцьку субланку) Бердичівської районної ланки Житомирської обласної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту .
- Загальна частина
Положення про Райгородоцьку субланку Бердичівської районної ланки Житомирської обласної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі – Райгородоцька субланка) регулює питання здійснення заходів цивільного захисту в об’єднаній територіальній громаді, визначає склад органів управління та сил цивільного захисту, планування діяльності Райгородоцької субланки, порядок виконання нею завдань та організації взаємодії.
-
- Основною метою створення і функціонування Райгородоцької субланки є здійснення заходів щодо захисту населення і територій об’єднаної територіальної громади від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період.
- Райгородоцька субланка виконує завдання, які визначені Кодексом цивільного захисту України, постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 № 11 «Про затвердження Положення про ЄДС ЦЗ» та цим Положенням.
2.Керівництво та загальна структура Райгородоцької субланки
-
- Загальне керівництво Райгородоцькою субланкою здійснює голова Райгородоцької територіальної громади.
- Субланка має два рівні: місцевий та об’єктовий.
- Вона створюється з метою здійснення заходів щодо захисту населення і території об’єднаної територіальної громади від надзвичайних ситуацій у мирний часта в особливий період.
- Органи управління та сили цивільного захисту
-
- У складі Райгородоцької субланки функціонують постійно діючі органи управління цивільного захисту, координаційні органи, сили цивільного захисту громади ( в разі створення ) і функціональних підсистем.
- Постійно діючими органами управління цивільного захисту, до повноважень яких належать питання організації та здійснення заходів цивільного захисту, є:
на місцевому рівні – виконавчий комітет Райгородоцької територіальної громади, посадові особи з питань цивільного захисту сільської ради, підрозділ територіального органу ДСНС України в Бердичівському районі ;
на об’єктовому рівні – органи управління (керівники) підприємств, установ та організацій усіх форм власності, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до чинного законодавства.
-
- Координаційними органами є:
на місцевому рівні – комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Райгородоцької сільської ради;
на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ та організацій усіх форм власності.
Діяльність зазначених комісій проводиться відповідно до положень про них.
Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні, у разі потреби, створюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, діяльність яких проводиться відповідно до Положень про такі комісії.
-
- Для забезпечення діяльності у режимі повсякденного функціонування органами управління та силами цивільного захисту, координації їх дій, здійснення цілодобового чергування та забезпечення функціонування системи збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку в районах виникнення надзвичайних ситуацій функціонують:
- на місцевому рівні:
оперативні чергові, визначені розпорядженням сільського голови в разі виникнення НС та потреби, посадові особи виконавчого комітету , начальники відділів сільської ради ;
- на об’єктовому рівні – чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій усіх форм власності (у разі їх створення).
- Для забезпечення сталого управління суб’єктами забезпечення цивільного захисту та виконання функцій, передбачених на особливий період, відповідно до статті 72 Кодексу цивільного захисту України використовується державна система пунктів управління.
- До складу сил цивільного захисту функціональних підсистем входять:
спеціалізовані професійні аварійно-рятувальні служби;
об’єктові аварійно-рятувальні служби ;
об’єктові формування цивільного захисту;
галузеві та об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту; державний пожежно-рятувальний підрозділ;
добровільні формування цивільного захисту.
-
- До складу сил цивільного захисту Райгородоцької субланки входять:
комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби та аварійно-рятувальні служби громадських організацій та підприємств незалежно від форм власності
об’єктові та територіальні формування цивільного захисту району;
територіальні та об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту;
місцева пожежно-рятувальна частина ( в разі створення)
добровільні формування цивільного захисту ( в разі створення)
4.Режими функціонування
-
- Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, на території Райгородоцької територіальної громади встановлюється один із таких режимів функціонування Райгородоцької субланки:
повсякденного функціонування;
підвищеної готовності;
надзвичайної ситуації;
надзвичайного стану.
-
- В умовах нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій Райгородоцька субланка функціонує в режимі повсякденного функціонування.
- Підставами для тимчасового введення режиму надзвичайної ситуації на місцевому рівні є виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як ситуація місцевого рівня та вводиться в дію розпорядженнями голови РДА, сільського голови
- Підставами для тимчасового введення для Райгородоцької субланки режиму надзвичайної ситуації є загроза виникнення або виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як надзвичайна ситуація місцевого рівня.
Рівень надзвичайної ситуації визначається згідно Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями (постанова Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 № 368).
-
- Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації вводиться за розпорядженням голови.
У період дії надзвичайного стану, в разі його введення, Райгородоцька субланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України “Про правовий режим надзвичайного стану” та іншими нормативно-правовими актами України.
В особливий період Райгородоцька субланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України «Про правовий режим воєнного стану», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а також іншими нормативно-правовими актами України.
- Планування діяльності ( роботи ) Райгородоцької субланки
-
- Для організації діяльності субланки Райгородоцької сільської ради за розпорядженням голови затверджується план основних заходів цивільного захисту на рік.
- Для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій посадовими особами з питань цивільного захисту сільської ради у взаємодії із іншими структурними підрозділами територіальної громади, суб’єктами господарювання з чисельністю працюючого персоналу понад 50 осіб розробляються плани реагування на надзвичайні ситуації.
- З метою організації заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації та ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах.
- З метою організації взаємодії між органами управління та силами цивільного захисту ( в разі створення) Райгородоцької субланки під час ліквідації наслідків конкретних надзвичайних ситуацій зазначеними органами управління та силами цивільного захисту відпрацьовуються плани такої взаємодії.
- Організаційно-методичне керівництво плануванням діяльності Райгородоцької субланки здійснюється сільським головою та за сприяння районного (міського)
підрозділу територіального органу ДСНС України .
- Моніторинг і прогнозування надзвичайних ситуацій
6.1 З метою забезпечення здійснення заходів в Райгородоцькій субланці щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій проводиться постійний моніторинг і прогнозування таких ситуацій.
6.2. В Райгородоцькій сільській раді функціонує мережа спостережного і лабораторного контролю, створена на базі лабораторій об’єктових та відомчих закладів, розташованих на території ТГ.( в разі створення та при наявності)
- Оповіщення та інформування про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій
-
- Організація оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється посадовими особами старостинських округів громади, керівниками об’єктів господарської діяльності.
- Оповіщення на приведення системи субланки цивільного захисту громади ( посадових осіб сільської ради) , органів управління, спеціалізованих служб цивільного захисту у вищі ступені готовності здійснюється черговою службою підрозділу цивільного захисту обласної державної адміністрації, РДА, Бердичівським управлінням ДСНС.
- Відділ з питань цивільного захисту Бердичівської РДА, відповідно до Положення про порядок інформаційної взаємодії в межах територіальної підсистеми Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій, забезпечує збір та аналіз інформації про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, розвиток, хід ліквідації їх наслідків та надання населенню через засоби масової інформації оперативної інформації щодо захисту від надзвичайних ситуацій.
- Реагування на надзвичайні ситуації та ліквідація їх наслідків
-
- Для координації робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, залучення сил і засобів цивільного захисту Райгородоцької субланки та функціональних підсистем ЄДС ЦЗ створені комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій. У разі потреби, за розпорядженням голови, утворюється спеціальна комісія з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
- Для безпосередньої організації робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та керівництва залученими органами управління, силами і службами підприємств, організацій, установ територіальної громади призначається керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
- Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій призначається перший заступник голови Райгородоцької сільської ради, а у разі невідкладних дій – керівник суб’єкта господарювання.
- До прибуття керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації його обов’язки виконує керівник підприємства (установи) сил цивільного захисту або оперативної групи, який прибув до зони надзвичайної ситуації першим.
- Для безпосередньої організації й координації аварійно - рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
- У разі виникнення надзвичайних ситуацій рятувальні підрозділи територіального органу ДСНС України у області, надають допомогу в забезпеченні роботи штабу з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
- Залучення сил цивільного захисту Бердичівського району до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації, планами локалізації й ліквідації наслідків аварії на об’єктах підвищеної небезпеки, а також планами залучення сил та засобів на гасіння пожеж Бердичівської РДА.
- До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об’єднання (добровільні формування цивільного захисту), за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки, у порядку, визначеному керівництвом такого об’єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
- Сили цивільного захисту ( якщо створені в громаді), крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються персоналом (кадрами) та забезпечуються засобами цивільного захисту з урахуванням необхідності проведення робіт у автономному режимі протягом не менше трьох діб за рахунок суб’єктів господарювання об’єднаної територіальної громади, які їх створюють.
- Взаємодія органів управління та сил цивільного захисту
-
- З метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації Райгородоцькій субланці організовується взаємодія з питань:
визначення органів управління Райгородоцької сільської ради, склад та кількість сил і засобів цивільного захисту в ТГ, які залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту Бердичівського району під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;
організації управління спільними діями підприємств, установ та організацій та сил цивільного захисту Бердичівського району під час виконання завдань за призначенням;
всебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління Бердичівської РДА та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, в тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.
-
- Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується на місцевому та об’єктовому рівні – між Райгородоцькою сільською радою, силами цивільного захисту Бердичівського району, а також суб’єктами господарювання на території громади.
- З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації реагування сил цивільного захисту на надзвичайні ситуації з оперативно-черговою службою обласної державної адміністрації, оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами органів виконавчої влади всіх рівнів, підприємств, установ та організацій усіх форм власності (у разі їх створення), районним (міським) підрозділом та оперативно-координаційним центром територіального органу ДСНС України у Житомирській області організовується обмін інформацією про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності певної чергової служби.
- Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та/або ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників, які залучаються до здійснення таких заходів. Повноваження зазначених оперативних груп або представників визначаються керівником Райгородоцької субланки та відповідними територіальними органами центральних органів виконавчої влади.
- Забезпечення фінансування Райгородоцької субланки
-
- Забезпечення фінансування субланки здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, а також коштів суб’єктів господарювання та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
- Фінансування робіт із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Секретар ради Світлана БАРАНОВСЬКА