Райгородоцька громада
Житомирська область, Бердичівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Пояснювальна записка до проекту рішення про бюджет Райгородоцької сільської територіальної громади на 2023 рік

Дата: 23.12.2022 12:47
Кількість переглядів: 16

 

Законодавчою основою формування місцевих бюджетів та їх взаємовідносин з Державним бюджетом України на 2023 рік є Конституція України, Бюджетний та Податковий кодекси України, Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”,  Закон України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» (зі змінами); наказом Міністерства фінансів України від 17.07.2015 № 648 «Про затвердження типових форм бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.08.2015 за № 957/27402 (зі змінами); наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 № 793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» (зі змінами); наказом Міністерства фінансів України від 03.08.2018 № 668 «Про затвердження Типової форми рішення про місцевий бюджет», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.08.2018 за № 953/32405 (зі змінами);  іншими нормативно-правовими актами, які застосовуються під час складання проекту місцевого бюджету, рішення виконавчого комітету від 17.11.2022 року №113 «Про схвалення проекту бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2023 рік».

Особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2023 рік доводились обласним державним адміністраціям, виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) листом Мінфіну від 07.11.2022 № 11961-1-22/13.

Пріоритетом формування бюджетної політики на 2023 р. і надалі буде залишатись прогнозування збалансованих і оптимальних показників сільського бюджету за доходами і видатками.

Показники сільського бюджету розраховані, виходячи із прогнозних надходжень доходів, звітних даних, бюджетних запитів головних розпорядників коштів, пріоритетних напрямків використання бюджетних коштів та необхідності збалансування бюджету – як головного кошторису громади.

ІІ. Основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку

Станом на 1 січня42 2022 року у Єдиному Державному реєстрі підприємств та організацій України по Райгородоцькій сільській раді рахується 245 суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб – 94, фізичних осіб-підприємців – 151.

Провідною галуззю у секторі економіки по Райгородоцькій сільській раді є галузь сільського господарства.

          Сільськогосподарські підприємства, переважно, займаються вирощуванням зернових, зернобобових  та технічних культур. Вирощуванням та реалізацією ягідних культур займаються ТОВ «Українська Ягода», ТОВ «Фрутрейд». Одним із сільськогосподарських підприємств, що здійснює діяльність у галузі тваринництва є ФГ «Сєргій-С».

Торгівельні послуги громаді надають 28 торгівельних точок, у тому числі 20 магазинів, 8 закладів громадського харчування.

 Магазини є в усіх селах громади, окрім с. Любомирка, с.Кустин, с.Бенедівка та с.Лісове, в яких здійснюється виїзна торгівля.

 

Демографічна ситуація

Зберігається тенденція природного скорочення населення. Кількість померлих майже втричі перевищує кількість народжених.

Чисельність наявного населення  в громаді по рубрикатору станом  на    1 жовтня 2022 року становила 7 796 осіб, в тому числі 207 осіб – внутрішньопереміщені особи.

 

ДОХОДИ

   В  основу  розрахунків  доходів бюджету   територіальної громади на  2023 рік покладено  основні  прогнозні  макропоказники  економічного і  соціального розвитку  регіону,  положення Бюджетного кодексу України, проєкт Закону України  "Про  Державний бюджет  України  на  2023 рік", вимоги Податкового кодексу України, враховано  динаміку  надходжень  податків,  зборів  та  обов’язкових     платежів  за попередні  роки,  показники міжбюджетних трансфертів, визначені Міністерством фінансів України  при  формуванні  Державного  бюджету    України  на  2023  рік.

   Формування  доходів  бюджету  проведено за  рахунок доходів,  що  визначені ст. 64,  691, 71 Бюджетного кодексу України.

У цілому дохідна частина  бюджету сільської територіальної громади  на 2023 рік обрахована в сумі  40 883 800 гривень, в тому числі за:

  • загальним фондом – 40 263 800 грн.; що в структурі бюджету займає 98,5%,
  • спеціальним фондом – 620 000 гривень. , та в структурі бюджету займає 1,5%.

       Відповідно до проекту Закону України  "Про  Державний бюджет  України  на  2023 рік" передбачено міжбюджетні трансферти для бюджету Райгородоцької сільської  територіальної громади:

- базова дотація в сумі 11 607 400 грн, яка у порівнянні з 2022 роком більша на 5 858 000 грн або на 201,9%.

Проектом обласного бюджету передбачено іншу субвенцію в загальному фонді в сумі 6 400 грн на пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

   Горизонтальне вирівнювання податкоспроможності бюджетів здійснюється відповідно до вимог статей 98 – 100 та пункту 242 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України. З урахуванням зазначених параметрів, середній рівень надходжень на 1 жителя, який використано під час розрахунку, становив 5044,10 грн,

Отже, базову дотацію отримують бюджети, у яких індекс податкоспроможності < 0,9, або надходження на 1 жителя менше: 4 539,69 грн – з податку на доходи фізичних осіб для бюджетів територіальних громад;

Реверсна дотація передбачена для бюджетів, у яких індекс податкоспроможності > 1,1, або надходження на 1 жителя більше 5 548,51грн. 

 Для нашого бюджету індекс податкоспроможності становить 0,7 (2 417,0 грн).

 Обсяг доходів загального фонду бюджету територіальної громади на 2022 рік (без офіційних трансфертів) визначений у сумі 28 650 000 гpн., в т.ч. :

- податок та збір на доходи фізичних осіб     - 18 650 000 грн.;

- податок на прибуток підприємств – 30 000 грн;

- внутрішні податки на товари та послуги  -180 000 грн.; 

- рентна плата за використання інших природніх ресурсів – 100 000 грн.;

 - податок на нерухое  майно    - 420 000 грн.;

- плата за землю – 3 800 000  грн;

- транспортний податок – 20 000 грн;

 - єдиний податок   - 5 200 000 грн.;

 -   плата за надання інших адміністративних послуг – 50 000 грн.;

 - надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває у комунальній власності – 100 000 грн.;

 11010000 „Податок та збір на доходи фізичних осіб”

     Основним видом  надходжень є податок та збір на доходи фізичних осіб, що становить 65,2 % від прогнозного показника доходів загального фонду бюджету територіальної громади  на 2023 рік.

     Прогнозні надходження  податку на доходи фізичних осіб на 2023 рік визначені відповідно до ІV розділу Податкового кодексу України (Податок на доходи фізичних осіб) із змінами і доповненнями, проекту Закону  України  "Про  Державний  бюджет України  на  2023  рік" та Бюджетного кодексу України (із змінами і доповненнями), з урахуванням змін в оподаткуванні цього податку.

 При здійсненні розрахунку податку на доходи фізичних осіб на 2023 рік враховано вплив наступних чинників:

 

 

1. Скорочення середньооблікової кількості штатних працівників підприємств, установ та організацій.

Ринок праці громади зазнав негативного впливу у зв’язку із введенням військового стану на території України. Даний вплив на ринок праці проявлявся через пряме тимчасове припинення або обмеження діяльності підприємств в Україні, зміну (переважно зменшення) попиту на різні товари й послуги вітчизняних підприємств в Україні та за кордоном, що відповідним чином змінювало (переважно зменшувало) потребу в живій праці (послугах робочої сили).

2. Демографічна ситуація.

Згідно даних погосподарських книг старостинських округів протягом останніх років демографічна ситуація в громаді характеризується поступовим скорочення чисельності населення, що відбувається через зменшення народжуваності та збільшення смертності. Прямий вплив на демографічну ситуацію в громаді є  міграційний рух населення через ведення бойових дій на території України.

3. Уповільнення темпів зростання середньомісячної заробітної плати та фонду оплати праці штатних працівників по громаді. (Більшість сільгосппідприємств оформляють трудові відносини з фізичними особами на зимній період на мінімальну заробітну плату або звільняють взагалі.).

4. Застосування норм Розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України, які впливають на надходження податку на доходи фізичних осіб, а саме:

4.1. Застосування єдиної ставки (18 %) оподаткування доходів фізичних осіб.

4.2. Зростання основних державних соціальних стандартів та гарантій, зокрема:

- Мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:


Показники

2023 рік

Розмір мінімальної заробітної плати:

 

з 1 січня року (гривні)
 

6700

ріст до попереднього року (відсоток)

3,1

Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:

 

з 1 січня року (гривні)
 

3193

 

                                Прожиткового мінімуму

Показник

2023 рік

 

 

 

2684

 

 

Прожитковий  мінімум,   грн:  на одну особу

 

    

 

 

 

 

4.3. Скорочення кількості осіб, які мають право на податкову соціальну пільгу (далі по тексту - ПСП).

Податкова соціальна пільга (ПСП) - це сума, на яку платник ПДФО має право зменшити суму свого загального місячного оподаткованого доходу, отримуваного з джерел на території України від одного працедавця у вигляді заробітної плати. ПСП зменшує базу оподаткування, що зменшує суму ПДФО і працівник отримує суму заробітної плати більшу, аніж якби до його зарплати не застосовувалась ПСП.

Граничний розмір доходу, до якого застосовується податкова соціальна пільга у 2023 році становить 3 624 гривень (цей розмір обчислюється як добуток місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, на 1,4 та округлений до найближчих 10 гривень відповідно до підпунктy 169.4.1 Податкового кодексу України).

4.4. Обсяг втрат податку на доходи фізичних осіб у результаті застосування права на податкову знижку (сума коштів, сплачених платником податку на користь вищих  та професійно – технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти тощо).

    У розрахунках обсягу податку з доходів фізичних осіб враховано підвищення мінімальної заробітної плати, оподаткування  за єдиною ставкою (18%), кількість працюючих на території громади та середня заробітна плата на 2023 рік.

Згідно бюджетного законодавства нормативи розмежування податку на доходи фізичних осіб у 2023 році,  становлять:

  • до державного бюджету – (21%) – 6 129 375 грн;
  • до обласного бюджету (15%) – 4 378 125 грн;
  • до бюджету сільської  територіальної громади –                         (64%) -   18 680 000 грн.

      Враховуючи вищевикладене, податок та збір на доходи фізичних осіб заплановано в сумі 18 680 000 грн. Розрахунок надходжень податку та  збору   на доходи фізичних осіб здійснено з урахуванням:

- податку  та збору на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – 14 000 000 грн. виходячи із фонду оплати праці (64% від надходжень контингенту в сумі 21 875 000 грн.)

  -  податок та збір  на доходи фізичних осіб, що сплачується  податковими агентами, із  доходів платника  податку інших ніж заробітна  плата – 4 450 000 грн. При розрахунку враховано площу орендованої землі, грошову оцінку, та розмір сплати орендної плати на території, що відноситься до громади ( 64% від надходжень  контингенту в сумі 6 953 125 грн.).

  -  податок та збір  на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами  річного декларування в сумі – 200 000 грн., ( 64% від надходжень  контингенту  в сумі 312 500,00 грн.).  

 

13010200 «Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування)»

 

    Об’єктом оподаткування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) є:

  • використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо - виховних цілей, тощо;
  • деревина, заготовлена під час проведення заходів: щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення захисних властивостей (рубки догляду за лісом, вибіркові санітарні рубки, вибіркові лісовідновні рубки) та заходів з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю.

Платниками рентної плати є лісокористувачі, які здійснюють  використання лісових ресурсів на підставі спеціальних дозволів (лісорубних або лісових квитків) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами.

Ставка оподаткування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів складає 100 % від мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому проводиться сплата збору, за 1 га лісових площ на рік.

  Надходження рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів визначено в сумі 100 000,00 грн., основний платник податку ДП «Бердичівське лісове господарство».

 

     14040000 „Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів”

 

Бюджетним кодексом України встановлено, що до доходів загального фонду місцевих бюджетів з 01.01.2015 року відноситься акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Згідно норм Податкового кодексу України (зі змінами):

  • платниками податку є особи - суб'єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів;
  • об’єктами оподаткування є операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
  • базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів;
  • ставка податку:

для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих суб'єктами господарської діяльності роздрібної торгівлі підакцизними товарами, ставка податку залишається без змін і становить 5 відсотків;

до підакцизних товарів належать:

- спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;

- тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.

 

Обсяг надходжень акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на 2023 враховано вплив наступних чинників:

1. Ставку податку для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих суб'єктами господарської діяльності роздрібної торгівлі підакцизними товарами -  5 відсотків.

2. Динаміку надходжень акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів   у попередніх роках та очікуваних надходжень 2022 року.

3. Зменшення попиту на підакцизні товари та обсягів реалізації   у зв’язку із збільшенням роздрібної відпускної ціни підакцизних товарів (враховуючи індекс споживчих цін).

   Прогнозні надходження акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, а саме пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну на 2023 рік визначені виходячи із очікуваних надходжень  2022 року та з урахуванням індексу інфляції споживчих цін, тобто в сумі 150 000 грн.

       КЕКД 14021900 «Акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції ) (пальне)» -10 000,00 грн.

КЕКД 14031900  «Акцизний податок з ввезеного на митну територію України підакцизних товарів (продукції ) (пальне)»   -   20 000,00 гривень.  

                                                  

   Місцеві податки

 До місцевих податків належать:

  • податок на майно;
  • єдиний податок.

Відповідно до статті 64 п.1 п.п.19 Бюджетного кодексу України одним із джерел доходів загального фонду місцевого бюджету є податок на майно, що зараховується до місцевого бюджету.

Відповідно до статті 265 розділу XII Податкового кодексу України з   01 січня 2015 року до складу податку на майно включаються:

  • податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
  • плата за землю;
  • транспортний податок.

       Розрахунок  прогнозної  суми  надходжень до загального фонду місцевих  податків і  зборів  здійснено  на  підставі  розділу ХІІ  та ХІV Податкового кодексу України. Відповідно до Податкового кодексу України з урахуванням  внесених змін до місцевих податків та зборів належать два податки (податок на майно, який складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, плати за землю та єдиного податку)

 18010000 „Податок на майно”

    Прогнозні розрахунки надходжень податку на майно, який складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю, здійсненні у відповідності ХІІ  розділу Податкового кодексу України та ст. 64 Бюджетного кодексу України, у відповідності до якої, податок на майно зараховується до бюджетів місцевого самоврядування і  плануються  на 2023 рік в  сумі  4 240 000 грн.

 Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи.

Об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Для фізичних осіб у 2023 році базовим роком для проведення розрахунків податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки як для житлової так і для нежитлової нерухомості є 2022 рік.

Для розрахунку розміру податку для об'єктів житлової нерухомості у 2023 році застосовується ставка податку встановлена у розмірі 0,5 % мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.метр бази оподаткування .

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» мінімальна заробітна плата з 1 січня 2022 року встановлена в розмірі 6500,0 гривні.

Ставка: 6500,0 грн * 0,5 % = 32,5 грн за 1 квадратний метр.

База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

а) для квартири / квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку / будинків незалежно від їх кількості - на   120 кв. метрів ;

в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (в разі одночасного перебування у власності платника податків квартири / квартир та житлового будинку / будинків, в тому числі їх частин),- на 180 кв. метрів (5950,80грн).

Також, фізичні особи – власники житлової нерухомості, загальна площа якої  для квартир перевищує 300 квадратних метрів та/або для будинків 500 квадратних метрів сплачують податок на нерухомість в розмірі 25 000 грн. в рік за кожен такий об'єкт житлової нерухомості (його частки).

Фізичні особи, власники житлової та нежитлової нерухомості сплачують податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, яке надсилається (вручається) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Для розрахунку розміру податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об'єктів нежитлової нерухомості у 2022 році застосовується ставка податку встановлена  у розмірі 1 % мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.

Ставка: 6500,0 грн * 1 % = 65,0 грн за 1 квадратний метр.

Ставка податку для об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, що перебуває у власності юридичних осіб становить відповідно  1% мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня 2022 року, за 1 кв. м бази оподаткування, що відповідно складає  65,0 гривень.

Юридичні особи розраховують податок самостійно і сплачують його щокварталу, авансовими внесками до 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Відповідно до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» мінімальна заробітна плата з 1 січня 2022 року передбачена в розмірі 6 500,0 гривні.

   Прогнозні надходження по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,  на 2022 рік обраховані виходячи з очікуваних надходжень за 2022 рік та коефіцієнту росту мінімальної заробітної плати, який враховується при визначенні ставки цього податку, а також із врахуванням ставок податку, затверджених рішенням  сесії Райгородоцької сільської ради від 14.07.2022 року №618 «Про встановлення місцевих податків і зборів» і складають  420 000 грн. 

   

Згідно з Бюджетним кодексом України, починаючи з 2011 року надходження плати за землю в повному обсязі (100%) зараховуються до доходів бюджетів місцевого самоврядування.

Плата за землю формується із земельного податку та орендної плати за

 земельні ділянки. Прогнозні  розрахунки надходжень  плати  за  землю  здійснені  з  урахуванням  положень статей 269-289 Податкового кодексу України, Земельного кодексу України, Бюджетного Кодексу України щодо 100% зарахування цього платежу до місцевих бюджетів, ставок податку затверджених  Райгородоцькою сільською  радою на 2023 рік, кількості платників та плануються  в  сумі  3 800 000 грн. 

 

18050000 „Єдиний податок”

 На розвиток економіки громади істотний вплив має малий, середній бізнес і підприємництво. Слід відмітити, що щорічно відмічається збільшення фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. 

Розділом ХІV "Спеціальні податкові режими" Податкового кодексу України  встановлюються правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку.

Статтею 293.2 Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України від 20.12.2016 року № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», визначено, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

1) для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму;

2) для другої групи платників єдиного податку - у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

Ставки єдиного податку на території громади встановлені рішенням  Райгородоцької сільської ради від 14.07.2022 року №618 «Про встановлення місцевих податків і зборів»

для першої групи платників єдиного податку в розмірі 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму на всі види діяльності, які дозволені для даної групи платників єдиного податку з усіма обмеженнями та особливостями, викладеними в главі 1 розділу ХIV Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями;

-    для другої групи платників єдиного податку в розмірі 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати на всі види діяльності, які дозволені для даної групи платників єдиного податку з усіма обмеженнями та особливостями, викладеними в главі 1 розділу ХIV Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями.

Враховуючи зазначене, рівень мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму з 01.01.2023 року, ставки єдиного податку на                2023 рік на території громади становитимуть:

  • для першої групи платників – 268,4 грн ,
  • для другої групи платників податків – 1340,00 грн.

 

     Єдиний податок в плановому році, як і попередньому, зараховується до загального фонду.  Прогнозна сума надходжень визначена  в обсязі                  5 200 000 грн., в тому числі  єдиного податку:

-  для юридичних осіб в сумі 600 000 грн.:

-  для фізичних осіб в сумі 2 200 000 грн;

- для сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий рік дорівнює або перевищує 75 відсотків – 2 400 000 грн.

       При цьому враховані очікувані надходження у 2022 році, а також коефіцієнт росту мінімальної заробітної плати, який враховується при визначенні ставки цього податку для першої та другої групи платників єдиного податку, площа орендованих земель  для сільгоспвиробників.

 

22012500 „Плата за надання інших адміністративних послуг”

     Плата за надання інших адміністративних послуг  на 2023 рік визначена в сумі 50 000 грн.

 22080400„Надходженняплати  за  оренду  цілісних  майнових        комплексів  та  іншого  комунального  майна ”

   Передача в оренду майна комунальної власності територіальної громади регулюється наступними нормативними документами:

- Законом України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 року;

- Порядком передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від  03.06.2020 року № 483;

Надходженняплати  за  оренду  цілісних   майнових  комплексів  та  іншого  комунального  майна  розраховані  на  підставі  договорів  оренди,  наявних        площ та ставок орендної  плати  за  1  кв.м.  орендованої  площі  у  відповідності  до  Методики    розрахунку  та  порядку   використання  плати  за  оренду  майна  спільної             власності  територіальної  громади   та складатиме  у 2023 році       100 000,00 грн.

 

Спеціальний фонд

     Спеціальний фонд бюджету становить 620 000 грн., який сформований за рахунок власних надходжень бюджетних установ.

 КЕКД 25000000 „Власні  надходження  бюджетних  установ”

       Обсяг  власних  надходжень  бюджетних  установ  прогнозується за даними бюджетних установ в  сумі  620 000 грн., в тому числі:

Джерелами надходжень даного виду доходу є батьківська плата та платні послуги, встановлені Центром надання соціальних послуг.

        Інформація щодо наданих Райгородоцькою сільською радою податкових пільг на 2023 рік

Станом на 01.12.2022р. Райгородоцькою сільською радою рішення про надання пільг по податках та зборах на 2023 рік не приймались.

                                                 

ВИДАТКИ

Проект бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2023 рік та розрахунки його показників здійснено відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, інших нормативно-правових актів, Постанов Кабінету Міністрів України які враховують основні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2023 рік, розрахункових показників Міністерства фінансів України, ряду інших параметрів (прожитковий мінімум, мінімальна заробітна плата, прогнозний індекс зростання споживчих цін, коефіцієнт підвищення вартості енергоносіїв тощо), а також окремих положень проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік».

Видаткова частина загального фонду бюджету сформована виходячи із фінансових можливостей дохідної частини бюджету територіальної громади та враховує:

  • забезпечення в повному обсязі видатків на оплату праці з нарахуваннями, відповідно до встановлених умов оплати праці, розміру мінімальної заробітної плати з 1 січня – 6 700 гривень, та посадового окладу працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1 січня 2023 року у розмірі 3 193 гривні;
  • забезпечення потреби в коштах на проведення розрахунків за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються бюджетними установами та укладають договори за кожним видом відповідних послуг (з урахуванням цін і тарифів станом на 01.11.2022 року);
  • розміри прожиткового мінімуму:

- працездатних осіб - 2684 гривні.

        Крім того, враховано видатки на реалізацію ряду нормативних актів, якими регулюються умови оплати праці в бюджетній сфері.

       Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв розраховано, виходячи з цін і тарифів на них, що діяли на кінець 2022 року з урахуванням економії обсягів споживання у натуральних показниках та прогнозних коефіцієнтів їх підвищення у 2023 році та з врахуванням укладених договорів на оплату послуг по газопостачанню.

        При цьому слід зазначити, що головним розпорядникам коштів у наступному році, як і в попередніх роках, необхідно вжити заходів щодо економного та раціонального споживання енергоносіїв, дотримання режиму наджорсткої економії споживання усіх видів енергоресурсів, запровадження заходів з енергозбереження.

     Всі інші незахищені та непершочергові видатки передбачені у мінімально необхідному обсязі. Потребу у цих видатках на 2023 рік розраховано, виходячи з режиму жорсткої економії, об’єктивного вибору пріоритетів, ефективного та раціонального використання коштів.

 У цілому видаткова частина сільського бюджету на 2023 рік обрахована в сумі  40 883 800 гривень, в тому числі за:

  • загальним фондом – 37 526 575  грн.; що в структурі бюджету займає 91,8%,
  • спеціальним фондом – 3 357 225 гривень. , та в структурі бюджету займає 8,2%.

В структурі загального фонду найбільшу питому вагу у видатках сільського бюджету складають видатки на фінансування галузі «Освіта» це  45,7% або 18 670 000 грн.

В структурі видаткової частини сільського бюджету найбільшу питому вагу займають захищені статті видатків це 83,5%, з них  видатки на оплату праці з нарахуваннями це 62,5% 

 

ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ

      Видатки по КПКВК 0110150 «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад» на 2023 рік передбачено в сумі 9 558 000  грн., що складає 23,4% від загального обсягу видатків бюджету  територіальної громади.

  Видатки на заробітну плату передбачено в сумі 7 000 000,00 грн та нарахування в сумі 1 540 000,00 грн, видатки на енергоносії 603 000 грн. і забезпечують потребу в повному обсязі. У розрахунках видатків на оплату праці враховано виплати за посадовими окладами, надбавки та доплати обов’язкового та стимулюючого характеру, премії та матеріальна допомога на оздоровлення, що відповідає вимогам чинного законодавства.

 Видатки по КПКВК 0910160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2023 рік передбачено в сумі 525 000  грн., з них видатки на заробітну плату передбачено в сумі 400 000,00 грн та нарахування в сумі   88 000 грн.., видатки на енергоносії 17 000,00 грн. і забезпечують потребу в повному обсязі. Інші поточні видатки – 20 000 грн.

Видатки по КПКВК 3410160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2023 рік передбачено в сумі 658 000  грн., з них видатки на заробітну плату передбачено в сумі 400 000 грн та нарахування в сумі 180 000 грн.., видатки на енергоносії 150 000 грн. і забезпечують потребу в повному обсязі. Інші поточні видатки – 20 000 грн.

 

Видатки по КПКВК 3710160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2023 рік передбачено в сумі 1 015 000  грн., з них видатки на заробітну плату передбачено в сумі 780 000 грн та нарахування в сумі 180 000 грн.., видатки на енергоносії 20 000 грн. і забезпечують потребу в повному обсязі. Інші поточні видатки – 35 000 грн.

 

ОСВІТА

        Видатки на утримання закладів освіти та проведення заходів передбачено в сумі 18 670 000 грн, або 45,7% від загального обсягу видатків бюджету територіальної громади на 2023 рік.

       Видатки на утримання апарату відділу освіти, молоді та спорту по КПКВК 0610160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2023 рік передбачено в сумі 620 000  грн., з них видатки на заробітну плату передбачено в сумі 500 000 грн та нарахування в сумі 120 000 грн і забезпечують потребу в повному обсязі.

За КПКВК 0611010"Надання дошкільної освіти" передбачено видатки в сумі 6 680 000 грн., в т.ч. видатки загального фонду – 4 880 000 грн., видатки спеціального фонду – 1 800 000 грн. за рахунок власних надходжень від батьківської плати-300 000 грн, на капітальний ремонт система опалення садочка в с.Райгородок - 1 500 000 грн.

       Видатки будуть здійснюватись на утримання 8-ми дошкільних навчальних закладів, у яких виховується у 8 групах 151 дитина.

       Видатки на заробітну плату з нарахуваннями склали 3 700 000 грн.,  видатки на харчування – 400 000 грн., видатки на оплату спожитих енергоносіїв – 660 000 грн. Інші поточні видатки – 120 000 грн.

       Вартість одного діто-дня харчування у дошкільних навчальних закладах у сільській місцевості становить 72,30 грн. (різновікові групи),  50% вартості оплачується коштом сільського бюджету,  50% - батьківська плата. Враховано надходження батьківської плати за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах в сумі 300 000 грн.

     

       За КПКВК 0611021 "Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти" передбачено видатки загального та спеціального фондів в сумі 10 150 000 грн., з них видатки на заробітну плату для обслуговуючого персоналу шкіл  передбачено в сумі 5 000 000 грн та нарахування в сумі 1 150 000 грн.. видатки на енергоносії 2 600 000 грн., інші поточні видатки обраховані в сумі 700 000 грн.

Видатки будуть здійснюватись на утримання 8-ми загальноосвітніх навчальних закладів, у яких навчається 724 дитини.

Крім того, у складі видатків на заклади загальної середньої освіти враховано видатки на харчування передбачено в сумі 700 000 грн.  Вартість харчування планується в сумі 28,64 грн.

 

За КПКВК 0611141 "Забезпечення діяльності інших закладів у сфері освіти" передбачено видатки на утримання централізованої бухгалтерії в сумі 1 200 000 грн., в т.ч. видатки на оплату праці з нарахуваннями склали 1 100 000 грн., видатки на оплату спожитих енергоносіїв – 40 000 грн, інші поточні видатки – 60 000 грн.

За КПКВК 0611142 "Інші програми та заходи у сфері освіти" – 20 000 грн по програмі надання одноразової допомоги дітям-сиротам після досягнення 18-ти річного віку.

 

    

ОХОРОНА ЗДОРОВ'Я

       За КПКВК 0112111 "Первинна медична допомога населенню, що

надається центрами первинної медичної (медико-санітарної) допомоги" передбачено видатки у вигляді фінансової підтримки КНП «Центр ПМСД» в сумі 650000,00 грн., з них на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв за рахунок власних коштів сільського бюджету.

За КПКВК 0112152 «Інші програми та заходи у сфері охорона здоров’я» передбачено кошти на придбання пільгових медикаментів відповідно програми Центру ПМСД – 20 000 грн.

      За КПКВК 0112010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню» передбачено видатки у вигляді фінансової підтримки КНП «Центральна районна лікарня Бердичівського району» в сумі 1 125 000 грн. на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв за рахунок власних доходів.

 За КПКВК 0112100 «Стоматологічна допомога населенню» передбачено видатки у вигляді фінансової підтримки КНП «Стоматологічна поліклініка Бердичівського району» в сумі 200 000 грн. на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв за рахунок власних доходів.

 

СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ТА СОЦІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

За КПКВК 0113033 «Компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян» передбачено видатки в сумі 500 000 грн.

  За КПКВК 0113104 "Забезпечення соціальними послугами за місцем проживання громадян, які не здатні до самообслуговування у зв'язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю" передбачено видатки в сумі        1 400 000 грн., на утримання Центру надання соціальних послуг. На обслуговуванні в Центрі перебуває в середньому 99 одиноких громадян.

   По спеціальному фонду заплановані видатки в сумі 20 000 грн., від надходжень за надання платних послуг.

 Видатки за КПКВК 0113242 "Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення" передбачено в сумі 150 000 грн., на надання одноразової грошової допомоги на лікування жителям громади,  на виконання Програми «Турбота».

Видатки на утримання відділу соціального захисту населення по КПКВК 0810160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2023 рік передбачено в сумі     500 000 грн., з них видатки на заробітну плату передбачено в сумі 490 000 грн та на інші поточні видатки  – 10 000 грн і забезпечують потребу в повному обсязі.

Видатки за КПКВК 0813160 «Надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги» передбачаються в сумі 200 000 грн.

Видатки за КПКВК 0813050 «Пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за рахунок іншої субвенції з обласного бюджету передбачені кошти в сумі 6 400,00 грн та за рахунок власних доходів – 19 500 грн.

 Видатки за КПКВК 0813242 "Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення" передбачено в сумі 200 000 грн., для фінансування програми соціальної підтримки учасників АТО/ООС, родин загиблих, померлих, зниклих безвісти учасників АТО/ООС та Героїв Небесної Сотні зареєстрованих на території Райгородоцької сільської ради.

Видатки за КПКВК 0813032 «Надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв'язку» передбачено в сумі 4  500 грн.

 

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО

        Видатки бюджету територіальної громади на утримання закладів культури в проекті бюджету передбачено в  сумі 1 662 000 грн., або 2,3% від загального обсягу видатків бюджету  територіальної громади на 2023 рік.

    За КПКВК 0114030 "Бібліотеки" заплановано видатки в сумі            338 000,00 грн  на заробітну плату з нарахуваннями .

    За КПКВК 0114060 "Забезпечення діяльності палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля та інших клубних закладів" передбачено в сумі 1 324 000 грн., в т.ч. на заробітну плату з нарахуваннями в сумі 1 250 000 грн, видатки на оплату спожитих енергоносіїв – 44 000 грн.

       Видатки на заробітну плату з нарахуваннями та оплату спожитих енергоносіїв в галузі "Культура і мистецтво" при формуванні бюджету територіальної громади  забезпечено в повному обсязі.

 За КПКВК 0116030 "Організація благоустрою населених пунктів" передбачено видатки в сумі 1 096 600 грн., з них на енергоносії – 500 000 грн (вуличне освітлення), 36 600 – заробітна плата з нарахуваннями, 560 000 грн – інші поточні видатки.

      За КПКВК 0117130 «Здійснення заходів із землеустрою» - 300 000 грн.

      За КПКВК 0117461 «Утримання та розвиток транспортної інфраструктури» передбачено видатки в сумі 2 017 225 грн., , які планується спрямувати на оплату послуг по розчистці та посипці доріг від снігу, грейдерування, поточний ремонт доріг – 780 000 грн  та 1 237 225 – капітальний ремонт доріг населених пунктів громади.

За КПКВК 0117693 «Інші заходи, пов'язані з економічною діяльністю» передбачено кошти в сумі 250 000 грн. для фінансової підтримки КП «Райгородоцьке».

 

 Оборотний залишок бюджетних коштів  на 2023 рік запланований в сумі 15 000 гривень.

 

 

 

 

 

 

 

Міжбюджетні трансферти

До обласного бюджету по КПКВК 3719770 «Інші субвенції з місцевого бюджету» передбачаються кошти в сумі 36 575 гривень  на підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до регіонального замовлення.

КПКВК 3719800 «Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів» - 100 000 грн, в тому числі 80 000 грн на фінансування заходів по програмі «Поліцейський офіцер громади», 20 000 грн. на програму пожежної безпеки громади.

 

Кредитування та повернення кредитів з місцевих бюджетів не планувалися у зв’язку з їх відсутністю.

 

 

Начальник

фінансового відділу                                           Наталія МЕЛЬНИЧУК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформація про стан виконання бюджету

Райгородоцької сільської ради  за січень-листопад  2022 року

Доходна частина сільського бюджету

Станом на 01.12.2022 року до загального фонду бюджету надійшло      61 432,2 тис. грн., з них власних та закріплених доходів – 26 645,0 тис. грн.,       34 787,2 тис. грн. – офіційних трансфертів . Виконання планових показників січня-листопада 2022 року становить 101,5%, понад план отримано бюджетом                              392,4 тис.грн.  Виконання річного плану забезпечено на 93,1%.

Надходження доходів загального фонду на 742,4 тис. грн., або 102,9 відсотка є більшими надходжень січня-листопада 2021 року. Збільшення надходжень відбулось по:

  • податок з доходів фізичних осіб – 1438,4тис. грн.;

Загальна сума власних  доходів до спеціального фонду бюджету за січень-листопад 2022 року становить 868,5 тис. грн..

Найбільшими платниками  ПДФО за січень- листопад 2022 року є такі установи та підприємства :

  • Відділ освіти, культури, молоді та спорту Райгородоцької сільської ради – 4 777,4 тис.грн.;
  • КНП «ЦРЛ Бердичівського району» - 4570,8 тис.грн;
  • КНП «Райгородоцький ЦПМСД» - 992,3 тис.грн;
  • ТОВ А.Т.К. – 1209,2 тис.грн
  • ТОВ «Агроінвестконтакт»- 1097,3
  • ТОВ «Елітне» - 442,0 тис.грн;
  • ТОВ «Щедра нива»- 649,7 тис.грн.

Найбільшими платниками  плати за землю  за січень- листопад 2022 року є такі підприємства :

ТОВ «Агро-Райгородок»- 247,7

СФГ  «Полісся»- 196,0

ФГ «Елітне-агро» -191,0

СФГ «Віктор»- 111,3

 

Міжбюджетні трансферти

У звітному періоді до бюджету Райгородоцької сільської ради надійшло трансфертів з державного та обласного бюджетів на загальну суму 34 787,2 тис. грн. в тому числі

базової дотації становить-  5270,1 тис. грн.,

дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я  в сумі-  356,0 тис. грн.;

субвенцій з державного бюджету – 26 712,0 тис. грн.;

субвенцій з місцевих бюджетів – 2 449,1 тис.грн.

Видатки бюджету

За січень-листопад 2022 року бюджетом сільської ради проведено видатків загального фонду на загальну суму 56 035,1 тис. грн., в тому числі на :

  • заробітну плату з нарахуваннями – 46 628,6 тис. грн.;             
  • поточні трансферти  - 4012,4 тис. грн.;
  • видатки на оплату комунальних послуг та енергоносії – 3253,5 тис. грн.;
  • продукти харчування  - 354,1 тис. грн.;
  • інші видатки – 1514,6 тис. грн.;
  • інші виплати населенню – 271,9 тис.грн.

тис.грн.

Видатки по галузях:

Сума

  • освіта

40024,3

  • управління

6604,7

- культура і мистецтво

1508,9

- житлово-комунальне господарство та інші

771,7

- соціальний захист       

2220,5

- охорона здоров’я

2804,5

  • служба у справах дітей

327,1

  • ЦНАП

648,7

  • Фінансовий відділ

1124,7

 

Із спеціального фонду бюджету проведено 2 436,1 тис.грн видатків, з них 2 431,8  тис.грн – капітальні видатки.

 

Начальник

фінансового відділу                                           Наталія МЕЛЬНИЧУК

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь